10 نکته مهم در انتخاب مجله ISI برای چاپ مقاله

نویسنده: فست مترجم مترجمین دیدگاه: 0 مشاهده: 1362 بار

اگر دانشجوی تحصیلات تکمیلی و محقق باشید و در صدد چاپ مقاله خود در ژورنال های بین المللی ، بی شک این سوال به ذهن شما هم خطور کرده است که چطور می‌توان یک مجله ISI برای چاپ مقاله پیدا کرد.

انتخاب دقیق مجله ای که قصد ارسال مقاله تان به آن را دارید احتمال ریجکت شدن مقاله شما را تا حد زیادی کاهش می دهد. بسیار مهم است که شما مجله ای را انتخاب کنید که پژوهش های شما را به بهترین روش ارائه می دهد و آن را به مخاطب هدف می رساند.

با بررسی معیارهای زیر می توانید یک مجله مناسب مقاله تان را انتخاب کنید:

 

1-آیا مجله مورد نظر ، نوع مقاله ای که قصد ارسال آن را دارید را می پذیرد؟

2-آیا مجله توسط مخاطبان مورد نظر شما خوانده می شود؟

3-آیا مجله در پایگاه داده های کتابشناختی و موضوعی وجود دارد؟

4-آیا مجله نسخه انلاین دارد؟

5-آیا ایمپکت فکتور مجله مطابق با نیازهای شما است؟

6-آیا مجله بین همکاران و محققان فعال در زمینه کاری شما معتبر است؟

7- جدول زمانی (turnaround time) مجله مورد نظر چیست؟

8-مجله مورد نظر چند بار در سال منتشر می شود؟

9-هزینه انتشار مجله مورد نظر چقدر است ؟

10-آیا ساختار مقاله شما مورد قبول مجله مورد نظر است؟

 

ترجمه مقاله ISI

 

برای یافتن  مجله ISI مناسب مقاله شما باید از ژورنال فایندر استفاده کنید

برای انتخاب مجله مناسب ابزارهای انلاینی وجود دارد که کار شما را در انتخاب مجله  ISIراحت تر می کند.

ژورنال فایندر ابزاری است که شما با وارد کردن موضوع و گاهی با وارد کردن چکیده مقالات خود، می‌توانید لیستی از مجلات ISI را برای چاپ پیدا کنید. در ادامه دو ابزار مختص سایت های الزویر و اسپرینگر و سپس دو ابزار انلاین دیگر را معرفی خواهیم کرد.

پیدا کردن مجله ISI در بین مجلات Elsevier

اگر شما می‌خواهید یک مقاله ISI در بین مجلات الزویر پیدا کنید باید به سراغ ژورنال فایندر الزویر بروید.

 باید پس از ورود به صفحه ژورنال فایندر سایت Elsevier  عنوان مقاله و چکیده آن را در بخش های مربوطه وارد کنید و در صورت نیاز حیطه موضوعی خود را نیز انتخاب نمایید. ژورنال فایندر الزویر کمک زیادی در پیدا کردن مجله ISI به شما خواهد کرد چرا که اطلاعاتی همچون ضریب تأثیر (ایمپکت فکتور)، مدت زمان مورد نیاز برای اکسپت و چاپ و همچنین درصد مقالات اکسپت شده را به شما می‌دهد.

نکات مهمی که قبل از انتخاب یک مجله از الزویر باید در نظر داشته باشید :

1-اهداف (aims) و دامنه (scope) مجله را بخوانید .

2-کتابچه راهنمای نویسندگان را دانلود و مطالعه کنید.

3- چک کنید که ایا مجله invitation-only است یا خیر . زیرا برخی مجلات فقط بعد از دعوت از نویسنده مقالات را می پذیرند.

4-اکثر مجلات الزویر دارای گزینه های open access هستند که در صفحه اصلی مجله توضیح داده شده است. برخی مجله ها برای انتشار مقاله هزینه دریافت می کنند که در  صورتی که تمایلی به پرداخت هزینه ندارید ، می توانید از مجلات دسترسی ازاد استفاده کنید. مجلات دسترسی ازاد می توانند از کیفیت و ایمپکت فکتور بالایی برخوردار باشند.

5-مقاله خود را در هر زمان فقط به یک مجله ارسال کنید.

 

یافتن مجله ISI در بین مجلات Springer

مجلات چاپ شده به وسیله انتشارات اسپرینگر جزو باکیفیت‌ترین مجلات دنیا محسوب می‌شوند. اگر دوست دارید که یک مجله ISI در بین مجلات اسپرینگر پیدا کنید باید به ژورنال فایندر اسپرینگر بروید.

در این صفحه نیز شما باید چکیده مقاله خود را وارد کنید تا مجلات مرتبط به شما معرفی شود. این ابزار نیز امکاناتی نظیر انتخاب مجله با ضریب تأثیر (ایمپکت فکتور) یا بدون آن و همچنین اوپن اکسس بودن مجله را به شما می‌دهد. همچنین ضریب تأثیر و دوره چاپ مجله نیز (ماهانه، فصلنامه و …) به شما ارئه می‌گردد.

 

یافتن مجله ISI در سایر سایت‌ها

علاوه بر این دو ابزار فوق،  برخی دانشگاه‌ها نیز چنین امکاناتی را در اختیار شما قرار می‌دهند. دانشگاه مک کوئیر استرالیا نیز یک ابزار آنلاین ژورنال یاب دارد که مجلاتی از سرتاسر جهان را به شما معرفی می‌کند.

SCImago Journal & Country Rank نیز یک  پورتال عمومی  شامل مجلات و شاخص های علمی است که از اطلاعات موجود در پایگاه داده Scopus تهیه شده است. این شاخص ها می توانند برای دسترسی و تجزیه و تحلیل حوزه های علمی مورد استفاده قرار بگیرند. در این سایت می توان مجلات را بر اساس موضوع کلی یا موضوعات خاص یا بر اساس کشور گروه بندی کرد.

 

در نهایت به یاد داشته باشید که یکی از ابزارهای در دسترس استاد راهنمای شماست. حتما با وی مشورت کنید.

 

فست مترجم ارائه دهنده خدمات ترجمه فارسی به انگلیسی مقالات ISI و ترجمه انگلیسی به فارسی مقالات ISI توسط مترجمین کارشناسی ارشد و دکترا در رشته مرتبط با موضوع مقاله

 

ثبت سفارش ترجمه