10 زبان پرطرفدار و پردرآمد سال 2018 قسمت 2

نویسنده: فست مترجم مترجمین دیدگاه: 0 مشاهده: 1653 بار

کدام زبان های خارجی می تواند فرصت های شغلی و تجاری  و درآمد بیشتری برای ما فراهم کند ؟ 

با ما همراه باشید تا در ادامه مقاله ی  10 زبان پرطرفدار و پردرآمد سال 2018 - قسمت 1 با سایر زبان های پردرآمد و پرطرفدار سال 2018 آشنا شویم 

 

روسی

چرا زبان روسی یکی از بهترین زبان ها برای یادگیری در سال 2018 خواهد بود ؟ با وجود 155 میلیون نفر که زبان روسی زبان مادری آنها است ، روسی هشتمین زبان رایج دنیا است. به علاوه اقتصاد روسیه در حال حاضر آنقدر قوی است که تا سال 2030 آلمان را ضعیف می کند. به گفته TheRichest.com :

"روسیه پر از افراد ثروتمندی است که به دنبال فضایی برای کسب و کار می گردند. فرصت های بزرگی برای شرکت هایی که به دنبال گسترش این بخش ثروتمند جهان هستند، وجود دارد، اما بسیاری از بازرگانان روسیه به زبان انگلیسی تسلط ندارند به همین دلیل تنها قادر به تجارت با کسانی هستند که به زبان روسی صحبت می کنند. "

در انعطاف پذیری اقتصاد روسیه شکی نیست. سقوط قیمت نفت و تحریم های بین المللی اقتصاد روسیه ، منجر به رکود اقتصاد روسیه در سال 2014 شد اما اقتصاد این کشور در سال 2017 مجددا شروع به رشد کرد. ساخت جاده ابریشم جدید توسط چین را به یاد دارید؟ این جاده از روسیه می گذرد.

خواه روسیه را یک دوست بالقوه در نظر بگیرید خواه دشمن یا چیزی میان این دو ، مهارت در زبان روسی مفید خواهد بود زیرا تقاضا برای آن زیاد است. روسیه فرصت های بالقوه ای در زمینه تجارت ، دیپلماسی و اموزش دارد و توانایی صحبت کردن به زبان روسی یک مزیت فوق العاده ارزشمند است.

سطح دشواری: متوسط 

برای یادگیری زبان روسی چیزی در حدود 1100 ساعت اموزش نیازاست.

 

 

فرانسوی

تقریبا 74 میلیون نفر در فرانسه و قلمرو سابق آن در سراسر دنیا به زبان فرانسوی صحبت می کنند. آفریقا نیز یکی از مکان هایی که به زبان فرانسه صحبت می کنند و آفریقا به سرعت در حال رشد و از نظر منابع طبیعی غنی است. 5 اقتصاد به سرعت در حال رشد آفریقا عبارتند از رواندا ، تانزانیا، موزامبیک، ساحل عاج و جمهوری دموکراتیک کنگو و اتیوپی. فرانسوی زبان رسمی سه کشور از پنج کشور مذکور است در واقع به گفته فوربز تا سال 2050 ، 750 میلیون فرانسوی زبان در جهان وجود خواهد داشت و ممکن است حتی از ماندارین و انگلیسی نیز پیشی بگیرد.

سطح دشواری: ساده 

مانند اسپانیایی و پرتقالی ، یادگیری فرانسوی نیز آسان است.

 

best-languge-to-learn-infographic

ژاپنی

ژاپنی ها مدعی هستند که 125 میلیون نفر در ژاپن که سومین اقتصاد جهان است ژاپنی زبان هستند. ژاپن فرصت های اقتصادی زیادی دارد به ویژه در بخش علم و فناوری . به گفته سایت ریچست ژاپن در حال ساخت ربات های فرمانده ما است. به گفته ویکی پدیا ، ژاپن بیش از 250000 ربات کارگر به کار خواهد گرفت. در 15 سال آینده ، ژاپن این تعداد را به یک میلیون افزایش می دهد و انتظار می رود درامد رباتیک نزدیک به 70میلیارد دلار تا سال 2025 باشد.

سطح دشواری : سخت

یادگیری زبان ژاپنی به صبر و استقامت و بیش از 2200 ساعت کلاس اموزشی نیاز دارد.

هندی

چرا هندی یکی از بهترین زبان ها برای یادگیری در سال 2018 است؟ هندی، زبان مادری بیش از 260 میلیون نفر در دنیا و چهارمین زبان دنیا از نظر کثرت سخنگوها است. هندوستان در حال حاضر رتبه هفتم تولید ناخالص داخلی را در جهان دارد و سریع ترین اقتصاد بزرگ در حال رشد است.در واقع به گفته نزدک  : " هندوستان تنها اقتصاد تریلیون دلاری در میان 5 اقتصاد سریعا در حال رشد جهان است. " در حالی که اکثر افراد در هند به زبان انگلیسی صحبت می کنند اغلب ترجیح می دهند در صورت امکان به زبان مادری خود ارتباط برقرار کنند.

بنابراین در حالیکه ممکن است یادگیری زبان هندی برای ایجاد کسب و کار در هند ضروری نباشد اما یک امتیاز محسوب می شود.

سطح دشواری : متوسط 

هندی سخت ترین زبان برای یادگیری نیست اما قطعا یکی از ساده ترین زبان ها هم نیست. به گفته خدمات خارجی ایالات متحده یادگیری زبان هندی به اندازه زبان روسی دشوار است. انتظار می رود 44 هفته یا 1100 ساعت کلاس اموزشی برای یادگیری زبان هندی زمان لازم باشد.

بنگالی

در حالیکه در مورد زبان هندی صحبت می کنیم، نمی توانیم زبان بنگالی را نادیده بگیریم. با وجود 205 میلیون نفر که بنگالی زبان مادری آنها است ، بنگالی دومین زبان رایج در هندوستان و هفتمین زبان رایج دنیا است. بنگالی زبان رسمی ایالت های بنگال غربی، تریپورا ، آسام و جزایر آندامان و نیکوبار در هند و همچنین زبان کشور بنگلادش است. به گفته واشنگتن پست تا سال 2050 ، بنگالی سومین زبان رایج در میان افرادی خواهد بود که در کشورهایی با اقتصاد نوظهور زندگی می کنند.

سطح دشواری : متوسط 

سطح دشواری زبان بنگالی همانند زبان هندی است.

البته عوامل اقتصادی تنها بخشی از داستان است و در کل یادگیری همه زبان ها به نفع شما خواهد بود.

 

شما علاقه مند به یادگیری کدام زبان هستید ؟ نظر خود را برای ما بنویسید .... دوست داریم نظر شما را بدانیم