10 زبان پرطرفدار و پردرآمد سال 2018 قسمت 1

نویسنده: فست مترجم مترجمین دیدگاه: 1 مشاهده: 3579 بار

علاقه مند به یادگیری زبان جدید در سال جاری هستید؟ فست مترجم به عنوان یکی از مراکز پیشرو خدمات ترجمه انلاین در کشور ، در این مقاله نکاتی را برای انتخاب بهترین زبان ها برای یادگیری گردآوری کرده است. خواه یک زبان آموز باشید خواه یک مترجم حرفه ای یا یک تاجر علاقه مند به گسترش چشم انداز حرفه ی خود، یادگیری زبان های زیر می تواند برای شما مفید باشد.

کدام زبان های خارجی می تواند فرصت های شغلی و تجاری و درآمد بهتری برای ما فراهم کند ؟ 

 

 ماندارین

ماندارین ، زبان رسمی کشور چین است که امروزه به طور گسترده در جهان صحبت می شود.در ویکی پدیا ، 955 میلیون نفر معادل 14.4 درصد جمعیت جهان ادعا می کنند که ماندارین زبان مادری آنهاست. تقاضا برای متکلمین به زبان ماندارین در سال های آینده افزایش خواهد یافت. چرا که چین به عنوان کشوری با بیشترین میزان تولید ناخالص داخلی خواهد بود. طبق گفته بلومبرگ از تاریخ 6 نوامبر 2017 اقتصاد چین به اقتصاد امریکا در سال 2028 می رسد.

در حال حاضر چین در حال ساخت جاده ابریشم جدید برای اتصال سرزمین چین به اروپا ، سایر کشورهای  اسیا و بازارهای نوظهور افریقا است.

به علاوه ماندارین در رده دوم محبوب ترین زبان های آنلاین قرار دارد. و طبق آمار تا پایان سال 2018 چین بزرگترین اقتصاد دیجیتال جهان خواهد شد.

با نگاهی به این حقایق متوجه خواهید شد چرا مجلس بریتانیا زبان ماندارین را به عنوان یکی از مهم ترین زبان های آینده برای بریتانیا رتبه بندی کرده است. اگر در سال جاری قصد یادگیری یک زبان جدید دارید قطعا ماندارین یکی از بهترین زبان هاست.

سطح دشواری : سخت

به گفته انستیتو خدمات خارجی ایالت متحده امریکا زبان ماندارین یکی از دشوارترین زبان ها برای یادگیری است و حدود 2200 ساعت اموزش نیاز دارد. آماده چالش باشید!

 

عربی

عربی پنجمین زبان رایج در جهان است و زبان رسمی بسیاری از اقتصادهای پویا و در حال رشد در خاورمیانه و افریقا است. به دلیل رشد سریع بازار مصرف کنندگان خاورمیانه ، کسب و کارها باید بتوانند محصولات خود را به راحتی در دسترس عرب زبانان قرار دهند.

مسئله فقط کالاهای نفتی یا کالاهای مصرفی نیست. اگر دقیق تر نگاه کنید شروع یک رونق در خلیج فارس را مشاهده خواهید کرد، جایی که استارت آپ های محلی 2.5میلیون یورو در سال 2017 بدست اورده اند . به علاوه عربی چهارمین زبان رایج کاربران انلاین است.

بدیهی است که بی ثباتی منطقه ای دربرخی کشورهای عرب زبان یک نگرانی است. اما این مسئله به تقاضا برای مهارت در اطلاعات و دیپلماسی به زبان عربی می افزاید. با توجه به این نکته زبان عربی هنوز هم یکی از مهم ترین زبان ها برای یادگیری در سال جاری است.

به علاوه به گفته انجمن جهانی اقتصاد، عربی پنجمین زبان قدرتمند جهان است.

مسیر شغلی مطلوب شما خواه بخش خصوصی باشد و خواه بخش دولتی، نفوذ در حال رشدِ اقتصاد عربی و رابطه با غرب فرصت های شغلی شگفت انگیزی را برای کسانی که می توانند به این زبان چالش برانگیز صحبت کنند ، تضمین می کند.  

سطح دشواری : سخت

همانند زبان ماندارین زبان عربی به عنوان یک زبان دشوار طبقه بندی می شود . برای داشتن مهارت در این کلاس حداقل 88 هفته زمان لازم است.

infographic-best-language-to-learn

اسپانیایی

با وجود 405 میلیون نفر که زبان اسپانیایی زبان مادری انهاست ، اسپانیایی دومین زبان رایج پس از ماندارین است. یادگیری زبان اسپانیایی فرصت هایی را در اسپانیا، امریکای لاتین و حتی ایالات متحده پدید خواهد اورد.

اسپانیایی زبانی است با بازارهای زیادی مانند شیلی، کلمبیا و دیگر کشورهای درحال توسعه در امریکای جنوبی و مرکزی . اسپانیایی در حال حاضر سومین زبان رایج در اینترنت است .

از انجا که اسپانیایی به عنوان زبان دوم بسیار محبوب است اگر مایل به صحبت با مردم زیادی در سراسر جهان هستید ، اسپانیایی عالی است.

سطح دشواری : آسان

 600 ساعت زمان (کمتر از 6ماه) برای یادگیری زبان اسپانیایی نیاز است.

 

آلمانی

زبان آلمانی زبان مادری 89 تا 110 میلیون نفر است. این ممکن است در مقایسه با زبان های دیگر کوچک به نظر برسد اما آلمان بزرگترین اقتصاد در اتحادیه اروپا است.

به گفته موسسه گوته در آلمان ،آلمان برای دانشجویان خارجی کمک هزینه دانشجویی بیشتری درنظر می گیرد و فرصت های بیشتری برای تحصیل در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد زبان انگلیسی یا آلمانی فراهم کرده است. بنابراین با یادگیری آلمانی می توانید سطح علمی خود را ارتقا دهید .

سطح دشواری : نسبتا آسان

یادگیری زبان آلمانی کمی دشوارتر از یادگیری اسپانیایی است. تقریبا 900 ساعت کلاس یا بیش از 6 ماه زمان برای یادگیری آلمانی لازم است.

 

پرتغالی

در حدود 215 میلیون نفر در پرتغال، برزیل و برخی نقاط افریقا به زبان پرتغالی صحبت می کنند. بزریل جاذبه اصلی برای کسب و کار است.

اما آیا پرتغالی یک زبان مناسب برای یادگیری است؟ با وجود رکود زیاد بزریل هنوز هم یک کشور بزرگ و یک بازار بزرگ است. در حال حاضر برزیل بزرگترین اقتصاد امریکای لاتین است و نشانه هایی از بهبودی اقتصاد آن مشاهده می شود.

اکثر برزیلی ها ، انگلیسی را خیلی ضعیف صحبت می کنند یا اصلا قادر به صحبت به انگلیسی نیستند بنابراین اگر می خواهید در برزیل کار کنید یا باید به زبان پرتغالی صحبت کنید یا یک تیم ترجمه عالی به زبان پرتغالی به همراه داشته باشید.

سطح دشواری : آسان

 پرتغالی به اسپانیایی نزدیک است، و یادگیری آن اسان است و در حدود 600 ساعت زمان برای کسب مهارت در زبان پرتغالی لازم است.

 

5 زبان مهم دیگر را در مقاله بعدی خواهیم دید ، با ما همراه باشید .... 

 

شما علاقه مند به یادگیری کدام زبان هستید ؟ نظر خود را برای ما بنویسید .... دوست داریم نظر شما را بدانیم