چرا باید به ویدیوهای آموزشی‌تان زیرنویس اضافه کنید؟

نویسنده: فست مترجم کسب و کار دیدگاه: 0 مشاهده: 197 بار

بر اساس گزارش فوربس ارزش بازار آموزش الکترونیک تا سال 2025 به 325 میلیارد دلار خواهد رسید. این حوزه به سرعت درحال رشد است و سازمان‌های دولتی و خصوصی با استفاده از آموزش الکترونیک و پتانسیل‌های اینترنت به مشتریان جدید دسترسی پیدا می‌کنند. اگر شما بر بهبود روند یادگیری یا ساده سازی مطالب به منظور درک بهتر تمرکز نکنید، ممکن است با چالش‌هایی در ارائه مطالب به فراگیران خود مواجه شوید. اینجاست که زیرنویس و کپشن گذاری روی ویدیوها وارد میدان می‌شوند.  

زیرنویس کردن ویدیوهای آموزشی امکان دسترسی به مخاطبان و فراگیران بیشتر را فراهم کرده در نتیجه درآمد بیشتری برای شما ایجاد می‌کند. در این مقاله ده دلیل ذکر می‌شود که نشان می‌دهد زیرنویس کردن ویدیوهای آموزشی چگونه بر مخاطبان‌تان تاثیر می‌گذارد:

1-وجود زیرنویس کیفیت ضعیف صدا را جبران می‌کند

صدای خوب و رسا یکی از ویژگی‌های هر ویدیوی آموزشی باکیفیتی است. بااین حال، باوجود تلاش‌های انجام شده کیفیت صدای ویدیوی آموزشی شما ممکن است در حد مطلوبی نباشد در نتیجه مخاطب کلمات را به درستی نشنود. وجود زیرنویس تضمین می‌کند که مخاطب شما حتما پیغام موردنظر ویدیوی شما را دریافت خواهد کرد. وجود زیرنویس به حفظ اعتبار شما کمک می‌کند.

2-وجود زیرنویس مانع از درک اشتباه مطلب به دلیل لهجه گوینده خواهد شد

گاهی اوقات آموزش دهنده‌ها لهجه زیادی دارند (سخنران ایده آل لهجه ندارد). این موضوع روند یادگیری را مختل می‌کند. وجود زیرنویس به مخاطب ویدیوی آموزشی شما کمک می‌کند تا بدون نیاز به مرور مکرر، سخنان آموزش دهنده را درک کند.

3-زیر نویس باعث صرفه جویی در زمان فراگیر می‌شود

درصورت وجود زیرنویس، فراگیر نیازی به مرور مجدد ویدیو برای درک صحبت‌های آموزش دهنده نخواهد داشت بنابراین در زمان صرفه جویی خواهد شد. با وجود زیرنویس، مخاطبان میتوانند در هر زمان و هر کجای دنیا به آموزش‌ها دسترسی داشته باشند. آنها حتی می‌توانند در یک مترو یا اتوبوس شلوغ و پر سروصدا نیز با بهره‌گیری از زیرنویس ویدیو، مشغول یادگیری باشند. وجود زیرنویس به فراگیر در یادداشت برداری و املای صحیح کلمات کمک می‌کند در نتیجه فرآیند یادگیری را تسریع می‌کند.

4-زیرنویس دسترسی وسیع‌تر را امکان پذیر می‌کند

استفاده از زیرنویس در ویدیوهای آموزشی به شما این امکان را می‌دهد که به افراد ناشنوا یا کم شنوا، افراد دارای توانایی‌های خاص و کسانی که به زبانی غیر از زبان مادری آموزش دهنده صحبت می‌کنند، دسترسی داشته باشید. با وجود زیرنویس ویدیوهای آموزشی شما می‌توانند نیازهای طیف وسیعی از مخاطبان را برآورده کرده و دسترس پذیرتر باشند و دسترس پذیری بیشتر به معنای کسب درآمد بیشتر برای شما خواهد بود.

5-زیرنویس، به حفظ مطالب کمک می‌کند

وجود زیرنویس به روند حفظ اطلاعات کمک می‌کند. موقعیتی را متصور شوید که فراگیر کلمه ای با تلفظ مشابه با کلمه دیگری را شنیده، در نتیجه معنای متفاوتی برداشت کرده و دچار سردرگمی می‌شود. اما اگر ویدیو دارای زیرنویس باشد املای صحیح کلمه را مشاهده کرده در نتیجه سردرگمی وی برطرف می‌شود.

اما این موضوع چگونه می‌تواند به شما کمک کند؟ هدف شما به عنوان یک آموزش دهنده یا تولید کننده ویدیوهای آموزشی این است که فراگیران به محتوای آموزشی شما اعتماد کنند و این اتفاق تنها در صورتی رخ می‌دهد که آنها در درک محتوای آموزشی مشکلی نداشته باشند. درنتیجه محصول شما را به محصولات سایر رقبای‌تان ترجیح خواهند داد.

6-استفاده از زیرنویس و صرفه جویی در هزینه

خدمات زیرنویس گذاری ممکن است پرهزینه به نظر برسند، اما در حقیقت مقرون به صرفه هستند. اگر بخواهید برای مخاطبان سرتاسر دنیا که به زبان‌های مختلف صحبت می‌کنند، از آموزش دهندگانی که به زبان مادری مخاطب صحبت می‌کند بهره ببرید، یا محتوای ویدیوی آموزشی خود را به زبان‌های مختلف دوبله کنید، آنگاه پی خواهید برد که استفاده از خدمات زیرنویس چقدر مقرون به صرفه خواهد بود.

7-استانداردهای تطبیقی

در برخی پلتفرم‌های ارائه دهنده ویدیو (پلتفرم‌هایی که واقعا خوب عمل می‌کنند)، افزودن زیرنویس به ویدیو یک اجبار برای رعایت استانداردهای آنها است. ارائه ویدیوی آموزشی‌تان در پلفترم‌های معتبر که مخاطبان زیادی دارند، تضمین می‌کند که به مخاطبان بیشتر و در نتیجه درآمد بیشتری دسترسی داشته باشید.

8-بهبود روند یادگیری

افزودن متن (زیرنویس) به تصویر ویدیویی بهترین نتیجه را برای فراگیران فراهم می‌کند زیرا درک همه جانبه‌ای را برای آنها فراهم می‌کند. این امر تجربۀ یادگیری بهتری را ارائه کرده و ارزش درآمدزایی فوق‌العاده‌ای دارد.

9-بازگشت سرمایه

هنگامیکه متن محتوای ویدیوی آموزشی را در اختیار داشته باشید، می‌توانید آن را به کتاب الکترونیکی، کتاب چاپی، محتوای وبلاگ و سایت و یا پست‌هایی برای شبکه های اجتماعی تبدیل کنید و بدین ترتیب راه دیگری برای کسب درآمد برای خودتان ایجاد کنید. حتی اساتید می‌توانند محتوای متنی را به صورت جزوه در اختیار فراگیران قرار دهند. در هر صورت استفاده از زیرنویس، منجر به آگاهی و سود بیشتر می‌شود.

10-بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو

موتورهای جستجو نمی‌توانند ویدیو یا صدا را بررسی کنند اما هنگامیکه به همراه ویدیو فایل زیرنویس آن را نیز آپلود می‌کنید، موتورهای جستجو می‌توانند متن زیرنویس را بخوانند و این امر به بهبود SEO ویدیوی شما کمک می‌کند.؛ در نتیجه دسترسی مخاطبان بیشتر به ویدیوی آموزشی شما را افزایش می‌دهد. تهیه زیرنویس برای ویدیوهای آموزشی‌تان باعث افزایش بازدید از ویدیوهای شما گشته در نتیجه بازگشت سرمایه بالاتری را فراهم می‌آورد.

بنابراین دیگر منتظر چه هستید؟ از یک ارائه دهنده خدمات تولید زیرنویس باکیفیت برای تهیه زیرنویس ویدیوهای آموزشی‌تان کمک بگیرید و بدین ترتیب امکان کسب درآمد بیشتری را برای خودتان فراهم کنید.

توصیه مهم

برای زیرنویس کردن ویدیوهای آموزشی خود از خدمات زیرنویس ماشینی استفاده نکنید و حتما زیرنویس گذاری ویدیوهای‌تان را به متخصصین انسانی بسپارید. به خاطر داشته باشید که کیفیت بالا، محصول شما را از سایر رقبای‌تان متمایز می‌کند. استفاده از زیرنویس ماشینی که دارای خطا و اشتباه است، می‌تواند بر کیفیت محصول شما و در نتیجه از دست دادن مشتریان تاثیر بگذارد.