ارزیابی کیفیت ترجمه

نویسنده: فست مترجم مترجمین دیدگاه: 0 مشاهده: 1245 بار

فرآیند ارزیابی چیست ؟

در مرحله ارزیابی کیفیت ترجمه برای تشخیص ناسازگاری ها، جهت تضمین صحت کلمات به کار رفته، بررسی املای کلمات و نقطه گذاری ، قالب بندی و غیره به کار می رود. ارزیابی کیفیت معمولا در سفارشات با حجم بالا انجام می شود. اکثر ناسازگاری ها  زمانی رخ می دهد که چندین مترجم در یک سفارش با حجم بالا همکاری مشترک دارند و سفارش به چند بخش تقسیم شده و هر بخش توسط یک مترجم انجام می شود. همانطور که می دانید زمانی که یک متن واحد که به دو بخش تقسیم شده است را دو مترجم مختلف ترجمه می کنند یک کلمه واحد ( و البته یک جمله واحد ) می تواند ترجمه های متفاوتی داشته باشد.

ارزیابی کیفیت ترجمه  مرحله نهایی

مسئول ارزیابی کیفیت ترجمه کسی است که  زمانی که یک متن خاص به وی تحویل داده می شود، در مورد گزینه هایی که باید صحیح باشند تصمیم گیری می کند، این شخص مسئول تضمین ثبات و سازگاری تمام بخش های سفارش است. این مرحله نهایی فرایند ترجمه تضمین می کند که مشتری یک ترجمه کاملا منسجم و سازگار را تحویل بگیرد.

صحت اصطلاحات اصلی

تضمین صحت و درستی اصطلاحات استفاده شده بسیار مهم است و این مهم با ارزیابی کیفیت ترجمه قابل دستیابی است. درست است که مترجمین در زمان انجام کار بر روی یک سفارش به آسانی به واژه نامه اصطلاحات دسترسی دارند اما ممکن است گاهی این مساله را فراموش / چشم پوشی کنند بنابراین ارزیابی کیفیت تضمین می کند که لغات اصلی به درستی استفاده شده اند.

بررسی گرامر و صحت املای کلمات

بدیهی است بخش مهم فرایند ارزیابی کیفیت ترجمه، بررسی گرامر و املای کلمات است. یکی از ساده ترین راه ها باز کردن متن در نرم افزار ورد ماکروسافت و بررسی املا و گرامر متن است. با اینکه متن از نظر نگارش زبانی توسط مسئول ارزیابی کیفی بررسی می شود اما این مرحله می تواند تضمین کننده دقت 100 درصد متن ترجمه شده هنگام تحویل آن به مشتری باشد.  

تولید ترجمه دقیق و با کیفیت بالا

ارزیابی کیفی سند ترجمه شده تضمین می کند که محصول نهایی سازگار و منسجم است و هیچ غلط املایی یا گرامری ندارد. متنی که تمام تست های فوق را با موفقیت پشت سر بگذارد خوانا و قابل درک خواهد بود. ایا هدف یک موسسه خدمات ترجمه چیزی جز این می تواند باشد؟ انسجام و دقت ترجمه های انجام شده منجر به رضایت مشتریان و در نهایت وفاداری آنها خواهد بود.

 

با موسسه ترجمه آنلاین فست مترجم کیفیت ، دقت و سرعت را تجربه کنید . هدف ما جلب رضایت شماست . برای ثبت سفارش خود و قیمت گذاری رایگان همین حالا اقدام کنید.