راهکارهایی برای لذت بردن از ترجمه

نویسنده: فست مترجم مترجمین دیدگاه: 0 مشاهده: 176 بار

یکی از بهترین بخش‌های فریلنسر بودن این است که رئیس خودتان هستید. وقتی یک فریلنسر باشید می‌توانید در هر ساعتی که ترجیح می‌دهید کار کنید، فقط با مشتری‌هایی که دلتان می‌خواهد کار کنید و تعرفه‌های خاص خودتان را داشته باشید. البته بدترین قسمت آن هم این است که رئیس خودتان هستید! و این یعنی کسی نیست که پرداخت صورت حساب‌های شما را تضمین کند یا هنگامیکه روز سختی را سپری کرده‌اید انگیزه‌تان را تقویت کند، و یا زمانیکه بیمار هستید هزینه‌های شما را پوشش دهد. گاهی اوقات موارد مذکور می‌توانند بسیار دشوار و چالش برانگیز بوده و انگیزه‌ی شما را برای فریلنسر بودن کاهش دهند. به همین دلیل ما قصد داریم در این مقاله چند راهکار به شما ارائه دهیم تا روش کارتان را به عنوان یک فریلنسر بهبود داده و بر کارتان تمرکز کنید و از ترجمه کردن بیشتر لذت ببرید.

اتوماتیک کردن کار

فناوری‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آنها بخشی از کارتان را اتوماتیک کرده و در زمان صرفه جویی کنید. از ابزارهای رسانه‌های اجتماعی که برای شما دنبال کننده (فالوور) پیدا می‌کنند گرفته تا برنامه‌هایی که صوت را به متن تبدیل می‌کنند، اتوماسیون میتواند دوست خوبی برای شما باشد که آزادکار هستید. ارزشش را دارد که اپلیکیشن‌های مختلف را بررسی کنید تا دریابید که کدامیک به شما بیشتر کمک می‌کنند. ابزارهای ارتباطی مانند Slack می‌توانند ارتباط شما با مشتریتان را سریعتر کنند. برنامه‌ای مانند Trello یک تابلو اعلانات است که هرچه بیشتر با آن کار کنید، کاربردهای آن را بهتر درک خواهید کرد. اگر بتوانید برنامه زمانی مناسبی برای زندگی خود تهیه کنید، آنگاه روزها‌یتان را بهتر مدیریت کرده و زمان بیشتری برای ترجمه خواهید داشت.

از یک حسابدار کمک بگیرید

زندگی کوتاه‌تر از آن است که صرف تنظیم اظهارنامه مالیاتی شود مگر اینکه واقعا عاشق انجام این کار باشید که در این صورت بهتر است به حرفه حسابداری بپردازید. در صورتی که موظف به پرداخت مالیات هستید و به جای تنظیم اظهارنامه مالیاتی ترجیح می‌دهید به ترجمه بپردازید، از یک حسابدار کمک بگیرید. خدمات پایه حسابداری هزینه زیادی ندارد. یک حسابدار حتی می‌تواند به شما کمک کند تا در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید.

دست از یادگیری برندارید

متنوع کردن برنامه روزانه‌تان راهی عالی برای باانگیزه ماندن و لذت بردن از شغل‌تان است و شما می‌توانید از خودِ ترجمه برای هیجان‌انگیز کردن روزتان استفاده کنید. به عنوان مثال اگر کار اصلی شما ترجمه متون مالی است، چرا بخشی از روزتان را صرف آشنایی با اصطلاحات حقوقی نکنید که بتوانید خدمات ترجمه متون حقوقی را نیز ارائه کنید؟ شاید هم ترجمه متون بازاریابی برایتان جذاب‌تر است؟ نظرتان در مورد ترجمه ویدیو چیست؟ صرف نظر از حوزه‌ای که انتخاب می‌کنید، صرف زمانی از روزتان برای یادگیری می‌تواند انگیزه‌ای قوی برایتان ایجاد کرده و روزتان را هیجان انگیزتر کند. همچنین می‌تواند راهی برای تنوع بخشیدن به مهارت‌هایتان و در نتیجه افزایش درآمدتان باشد.

خودتان را مهمان کنید

اگر پیش از آنکه فریلنسر شوید در یک شرکت کار کرده باشید احتمالا روزهایی را که همکاران‌تان روز تولدشان شما را به صرف کیک یا یک غذای خوشمزه دعوت می‌کردند، یا روزهایی که مخصوص گیم بود یا تفریحاتی که مدیر شرکت برای ایجاد نشاط و شادی کارمندان درنظر گرفته بود؛ به خاطر دارید. یک غذای لذیذ، یا یک تفریح کوچک می‌تواند راهی عالی برای ایجاد نشاط و شادی باشد. بنابراین هراز گاهی به خودتان پاداش دهید.

ورزش کنید

ورزش تاثیرات عمیقی بر مغز می‌گذارد. هنگام حرکت بدن شما انرژی بیشتری تولید می‌کند و این انرژی منجر به تفکر شفاف‌تر و افزایش سرعت کار می‌شود. مطالعات علمی نشان می‌دهند که انجام تمرینات ورزشی می‌توانند سطح تمرکز شما را تا سه ساعت بعد از ورزش بهبود دهند. همچنین نشان شده است که تمرینات ورزشی می‌توانند عملکرد حافظه را بهبود ببخشند و همانند برخی از داروهای ضد افسردگی روحیه را تقویت کنند. به علاوه به کاهش تاثیر غذاهای لذیذی که به خود پاداش داده‌اید، نیز کمک می‌کنند! بنابراین انجام اندکی تمرینات ورزشی می‌تواند انرژی بدن‌تان را افزایش داده و به بهبود روند ترجمه‌تان کمک کند.

 

به نظر شما چه روش‌های دیگری برای اینکه فریلنسری برایتان لذت‌بخش‌تر شود وجود دارد؟

چگونه می‌توانید زمان، انرژی و انگیزه بیشتری برای ترجمه داشته باشید؟

لطفا نظرات خود را در پایین هم پست با ما و دیگر دوستان‌تان به اشتراک بگذارید.